بیمه شدگان از درج دستمزد واقعی خود در لیست های حق بیمه اطمینان حاصل نمایند
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۹۳۹۴۷
به گزارش جام جم انلاین گیلان،علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، با بیان این مطلب که یکی از معضلات و مشکلاتی که بعضاً در زمان درخواست بازنشستگی توسط بیمه شدگان و صدور احکام مستمری بروز مینماید ثبت دستمزدهای غیرواقعی و کمتر از پرداختی صورت گرفته در زمان اشتغال در لیست های حق بیمه ارسالی است ، افزود : سازمان تامین اجتماعی تعیین کننده میزان حقوق بازنشستگی افراد نیست بلکه مبلغ دستمزد مشمول حق بیمه که در لیست های ارسالی توسط کارفرمایان درج میگردد ملاک محاسبه برای مشخص نمودن بازنشستگی میباشد از این رو بیمه شدگان و کارگران شریف شاغل باید در سالهای اشتغال بصورت مستمر از ثبت کارکرد ماهانه و میزان دستمزد خود مطلع گردیده و آنرا رصد نمایند .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به اینکه این مهم از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمه شدگان و منوی سابقه پیش بینی گردیده است اظهار داشت : عدم آگاهی افراد از نحوه ارسال لیست و مبالغ دستمزد مندرج در آن و یا حتی در پاره ای موارد اشراف بر این امر ولی سهل انگاری یا چشم پوشی بدلیل اجتناب از اختلاف با کارفرما از عوامل بروز نارضایتی از مبالغ تعیین شده در زمان بازنشستگی است .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه بطور مثال فردی که مبالغ حقوق و اضافه کاری وی حدود شش میلیون تومان بوده و عملاً این رقم را بعنوان دستمزد دریافت نموده است از لیست حق بیمه ای که برای وی بصورت حداقل و با ارقامی در حد نصف رقم واقعی پرداخت شده بی اطلاع است و زمانی که این ارقام مبنای محاسبه قرار میگیرد در این بین تامین اجتماعی محکوم شده و نارضایتی ها متوجه سازمان میگردد که این رویکرد قضاوتی ناعادلانه میباشد .
علی حسین نژاد خاطر نشان ساخت در بسیاری از مجامع میشنویم که بیش از 60 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند و دریافتی آنان تکافوی معیشت آنان را نمینماید ولی کمتر کسی به این موضوع اشاره میکند که حدود همین میزان از بیمه شدگان دارای پرداخت حق بیمه با مبنای حداقل حقوق هستند .
وی افزود : متاسفانه تفکر و فرهنگ غالب در بین جامعه بگونه ای است که اکثر مخاطبین بدنبال گروههای بیمه ای ارزان قیمت با پائین ترین درصد و میزان پرداخت حق بیمه یا دارای معافیت های خاص هستند ولی همین افراد در زمان بازنشستگی بدلیل مسائل معیشتی خواستار دریافتی های بیشتر برای گذران بهتر زندگی میباشند و در این بین ماهیت بیمه گری سازمان و مبنای محاسباتی آن با این الگو مغفول میماند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم صیانت از حقوق بیمه شدگان ، اذعان نمود : تامین اجتماعی سازمانی بین النسلی و مشاع است و منابع آن حق الناس محسوب میگردد و از آنجا که تنها منبع درآمدی آن برای ارائه تعهدات از محل حق بیمه ها است پرداخت واقعی این ارقام از سوی بیمه شدگان و کارفرمایان یک تکلیف قانونی ، اخلاقی و شرعی است .
منبع: جام جم آنلاین
کلیدواژه: علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان تامین اجتماعی بیمه شدگان حق بیمه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۹۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزدم برای فسیل کم بود
به گزارش همشهری آنلاین، هفته گذشته بیانیه صنفی انجمن فیلمنامهنویسان خانه سینما منتشر شد که در آن علیرغم اذعان به کم بودن دستمزدهای پیشنهادی نویسندگان برای سال پیشرو، قیمتهای پایه برای نگارش فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی اعلام شد.
در این بیانیه دستمزد نوشتن یک فیلمنامه کامل سینمایی ۵۰۰ میلیون تومان و بالاترین رقم بود. دستمزد نگارش هر قسمت سریال تلویزیونی ۸۰ میلیون تومان و جالب آنکه این رقم برای هر قسمت سریال نمایش خانگی، ۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده بود. به بهانه این بیانیه و ارقام اعلام شده با حمزه صالحی، نویسنده و فیلمنامهنویس فسیل و بسیاری از فیلمهای کمدی چند سال اخیر به گفتوگو نشستیم.
صالحی در واکنش به قیمتها و درصد تحقق آن برای نویسندگان گفت: با توجه به اینکه رقم دستمزد برای کارگردانها و بازیگرها افزایش پیدا کرده طبیعتا قیمت نوشتن فیلمنامه هم باید افزایش پیدا کند. اگر دو سال پیش قیمت نوشتن یک فیلمنامه ۷۰ میلیون تومان بود برای شرایط فعلی طبیعتا باید بیشتر باشد اما من فکر نمیکنم اعداد اعلامی جدید هم محقق شود. در فیلمنامهنویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند میتواند فیلمنامه بنویسد
صالحی ادامه داد: واضح است که ما سازوکار درستی نداریم. در دنیا مبلغ دستمزد برای فیلمنامهنویس، یک درصدی از قیمت پروژه است؛ مثلا در ترکیه بین ۷ تا ۱۱ درصد پروژه را به فیلمنامه اختصاص میدهند اما اینجا اینگونه نیست.
جزئیاتی تازه درباره سال گربه و بهرام افشاری | کمدی متفاوت در سینمای ایران ارگانها و دفاتر خصوصی این ارقام را جدی نمیگیرندنویسنده فیلم بخارست با بیان آنکه با اعلام ارقام از سوی انجمن مخالف نیست، توضیح داد: من مخالف این نیستم که عدد اعلام شود اما مکانیسم اجرایی برای محقق کردن آن نداریم. باید تکلیفی به ارگانها اعلام شود و دفاتر خصوصی سازوکاری داشته باشند تا ملزم شوند این عدد را رعایت کنند. تا وقتی که هیچ تکلیفی به عهده ارگانها یا تهیهکننده نباشد با شما چانه میزنند و آن عدد را دریافت نمیکنید. در پلفترم ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرمها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژه های خاص و تاریخی
این نویسنده در پاسخ به اینکه چرا این اتفاق بیشتر برای نویسندهها در سینما رخ میدهد، افزود: کارگردان باید مجوز بگیرد تا نامش به عنوان کارگردان یک اثر ثبت شود ولی در فیلمنامهنویسی مجوزی نداریم و هر کس اراده کند میتواند فیلمنامه بنویسد.
حمزه صالحی نویسنده فیلم «فسیل»او ادامه داد: از این رو در بازار قیمتشکنی اتفاق میافتد و اگر میزان دریافتی شما عدد بالایی باشد با شما کار نمیکنند چراکه قیمتهای خیلی پایینتری وجود دارد. قیمت را نصف میکنند و با یک فیلمنامهنویس دیگر کار میکنند.
نویسنده فیلم انفرادی با اشاره به نقش انجمن فیلمنامهنویسان گفت: در کانون فیلمنامه تعامل وجود دارد و مشکل از سوی آنها نیست. کانون باید برای ارشاد مکانیسمی تعریف کند تا این را یک تکلیف برای ارگانها و دفاتر بداند. حتی نه برای سقف قیمت اما حداقل برای کف دستمزد یک عددی تعیین شود.
در این بیانیه حتی قیمتها به تفکیک ژانر نوشته نشدهاند!صالحی بیانیه منتشرشده را فاقد دستهبندی دانست و ادامه داد: در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری دستهبندی نشدهاند و کسوت و سابقه نویسنده دسته بندی نشده است. مشکل اجرایی همین است که یک عدد برای تمام شرایط اعلام میشود؛ در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق میکند. در این بیانیه حتی آثار از نظر ژانری و کسوت و سابقه نویسنده، دسته بندی نشده اند. در صورتی که شرایط فیلمنامه اجتماعی و کمدی زمین تا آسمان فرق میکند
وی افزود: من هم اگر فیلمنامه اجتماعی بنویسم با قیمت کمتری این کار را میکنم چراکه سینمای اجتماعی، سینمای حمایتی است. همه میدانیم که بودجه تهیهکننده برای چنین آثاری، مانند فیلم کمدی نیست، حتی بازیگری که برای فیلم کمدی ۳ میلیارد پیشنهاد میدهد برای فیلم اجتماعی با ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم کار میکند.
او با اشاره به وضعیت متفاوت در پلتفرمها، دستهبندی دستمزدها را مهم دانست و افزود: در پلفترم، ژانر اجتماعی اقبال بیشتری دارد آنجا میتوان این نسبت را برعکس کرد یا به هم نزدیک کرد اما عددی که برای دستمزد نوشتن هر اپیزود در پلتفرمها هم اعلام شده احتمال خیلی ضعیفی دارد که محقق شود مگر برای پروژههای خاص و تاریخی.
فیلمنامه اجتماعی با ۵۰ تا ۷۰ میلیون خرید و فروش میشودنویسنده تگزاس۲ با بیان اینکه ارقام اعلام شده حتی به فیلمهای کمدی هم تعلق نمیگیرد، گفت: در ژانر کمدی شاید من جزو کسانی باشم که دستمزد مناسبتری دریافت میکنم اما این قیمتی که اعلام شده حتی به من هم تعلق نمیگیرد. دستمزد نوشتن فیلمنامه اجتماعی خیلی از این کمتر است و در جریانم که با ۵۰ یا ۷۰ میلیون فیلمنامه اجتماعی خرید و فروش میشود.
صالحی در نهایت با اشاره به پرفروشترین فیلم سینمای ایران پس از انقلاب یعنی فسیل که نوشتن فیلمنامه آن برعهده خودش بوده، گفت: در پروژه فیلم فسیل با فروش میلیاردی که داشت هم قیمت نگارش سال گذشته، به من تعلق نگرفت. من خیلی وقت است با آقای عامریان کار میکنم و رویه ایشان به این ترتیب است که وقتی فیلمی میفروشد، خودشان یک هدیه در نظر میگیرند.
کد خبر 849248 منبع: ایرنا برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهرههای مشهور